Sponsors

Sunday, September 21, 2008

Hari Pertama Sekolah


(Bahasa Indonesia)

Kemaren adalah hari pertama sekolah. Saya dan adik perempuan saya bangun cepat di pagi hari. Kita mandi dan berpakaian lalu sarapan pagi. Setelah sarapan pagi, kita pamit kepada orang tua kita dan bernagkat ke sekolah dengan menggunakan sepada. Diperjalanan ke sekolah kita melihat banyak anak sekolah yang berangkat ke sekolah mereka. Lalu saya bertemu dengan teman saya. Namanya Lisa. Ia teman satu kelas saya. Lalu kita berangkat ke sekolah bersama-sama.
Setelah kita sampai di sekolah, saya dan teman saya masuk ke kelas dan adik saya juga pergi kekelasnya. Lisa dan saya bertemu dengan teman-teman kita di kelas. Lalu mereka bercerita mengenai pengalaman mereka selama liburan. Jack menperoleh tas baru dari pamannya, karena ia mengunjungi pamannya yang ada di luar kota. Lalu Lisa menceritakan pengalamannya, ia pergi ke tempat rekreasi bersama orang tua nya. Dan saya juga menceritakan pengalaman saya selama liburan di rumah nenek saya.
----------------------
Diterjemahkan oleh Siswa-siswi
OXFORD UTOMO English Institute Jakarta
Tingkat Dua Junior Malam
Diketik Oleh: Nedya - 10600081
Kartika - 110600088
Edisi:November 2008
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The First Day of School
(English)
Yesterday was the first day of school. I and my sister got up early in the morning. We took a bath and got dres then we had breakfast. After breakfast, we took permission to we parents and went to school by bicycle. In the way to school we saw many students went to school. Then I met with my friend. Her name is Liza. She is my classmate. Then we went to school together.
After that we arrived in school, I and my friend got into classroom and also my sister went to her class. Then they told about they experience during holiday. Jack get a new bag from his uncle, because he is visited his uncle in another city. Then Liza told her experience , he went to recreation place with his parents. And also I teel my experience during holiday in my grand mother’s house.
------------------------------
Translated by the students of
OXFORD UTOMO English Institute Jakarta
Level Two of Junior Class of Evening Class
Typed By: Nedya - 110600081
Kartika - 110600088
November 2008 Edition
------------------------------
Score: 70

0 comments:

Followers

 

Collection Of Translation. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com